7 Şubat 2012 Salı

İçecek Sektörü ve Rap Müzik

İlk yazdıklarıma nazaran daha farklı bir konu seçtim bu kez. Daha sonra yeni ve gölgede kalmış sanatçılardan bahsetmeye devam edeceğim. Zaten etmeyeceksem ne bokumu yemeye açtım blogu? Evet, konumuz içecek markaları ve onların milyonlar harcayarak marka yüzü olarak kullandıkları rapperlar.

Bahsettiğim markaların başında Cîroc geliyor. Çünkü bu alanda en büyük yatırımları yapıp, en çok karşımıza çıkan marka o. Bu arada “şirok” diye okunuyor. Baştan söyleyeyimde yazı boyunca içten içe acı çekmeyin. Sazanlık yapıp wiki’den Cîroc’u arattığınızda Fransa’da üretilen, masum, namuslu bir votka gibi gözüküyor. Aslında Diageo adlı dünyanın en büyük alkol üreticisi olan şirkete ait bir marka. Aynı zamanda Guinness biralarının, J&B’nin, Johnnie Walker’ın falan da sahibi herifler. Şaşırtıcı bir bilgi olarak da 2002 yılına kadar Burger King hazır gıda zincirinin de sahibiydi bu arkadaşlar. Marka yüzleri ise Sean “Diddy” Combs. Bildiğin P. Diddy işte. Hani o adi herifin teki olan. Cîroc, P. Diddy’nin kliplerinden taşıp instagram fotoğraflarına hatta taktığı kolyeye kadar yerleşti. Sadece bununla kalmadı bir de tokatçı Chris Brown’ın “Transform Ya” adlı parçasında Lil Wayne şöyle buyurdu kullarına: “Cîroc and lime, give it little time. And she gonna transform like Optimus Prime”. Vaad basit: mekana gittiğinde Cîroc iç hacı, yanına da iki dilim limon. Bak sonra cıbırlar nasıl güzelleşiyorlar. Çirkin kadın yoktur az Cîroc vardır.

İkinci paranın amına koyan marka ise Dr. Pepper. Türk zihniyetiyle baktığımızda “Doktor biber lan bu. Acılı içecek mi yapmışlar oğlum?” şeklinde moronik bir yaklaşım içine girmek mümkün. Esasında mısır şurubundan elde edilen bir içecek. Kola mola değil oğlum, biliyorum içecek deyince hemen “kola mı amoa goyum?”. Peki bu içeceğin rap müzikle ne alakası var? Şu alakası var; bu markanın ilk ve tek tv spotunda Dr. Dre yer almıştı. Hatta yer almakla kalmayıp, yıllardır çıkması beklenen Detox albümünden de bir parçası reklamın jingle’ı olmuştur. Bu arada Dr. Pepper’ın sahibi de Coca Cola Company ayık olun.

Son olarak Monster Energy Drink adlı fosforlu kutuda satılan enerji içeceğinden bahsedeceğim. RedBull’un izinden giderek organizasyon yapa yapa tanınmayı amaçlayan bir marka. O kadar başarılı ki Türkiye’de satılmamasına rağmen her yerde logosunu görebilirsiniz. Gerçi bizim pazarda Sean John’un sahte eşofmanları da var ama neyse. Monster içeceğini kliplerine dahil eden iki mc var. Bunlardan birisi bir kaç gün önce bahsettiğim Yelawolf, diğeri ise Tech Nine. İkisi de kliplerinde bangır bangır monster içiyorlar, içiriyorlar. Bu sayede yine markalar kazanıyor yine markalar kazanıyor. Bu arada TTNET’in yeni reklam filminde (hani şu Ceza’nın oynadığı) Şener Şen’in kafasındaki şapkada bulunan hayvani monster logosuna akıl erdiremedim. Unutmuşlar desen olacak gibi değil. Acaba şapka bulamayınca orada eşantiyon olarak buldukları bi’ şapkayı falan mı verdiler lan adama. İstesen yaptıramazsın bu reklamı yani.


Sonuç olarak bu saydığım markaların hiçbiri Türkiye pazarına girmedi ama yarın öbür gün geldiklerinde aynı sahneleri Demet Akalın, Kutsi, Tankut kliplerinde falan göreceğiz. İsmini saydığım o taşaklı adamlar para için klipte kola mola içiyor lan. Bence Acun’un programına katılmaktan hiçbir farkı yok bunun. Evet diyorum. Finalde bizimlesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder