5 Kasım 2013 Salı

Gizli Forvet: Emile Haynie



Doublerhyme’ın uzun bir aradan sonra yeni bir yazıyla buluşması için şöyle güzelinden bir insan kişisi gerekiyordu. Nihayet dün karşılaştım kendisiyle. E. Haynie diye tanınıyormuş kendisi. “Nerede tanınıyormuş?” diye baktığımda, daha önce tanışmamış olduğumuza şaşırdım. 13 yıldır bu bokun içinde.


Emile, New Yorklu bir prodüktör. 2001 yılından beridir duyulması epey mümkün parçalar ve kişilerle çalışmış. Bunların bazıları Obie Trice, The Roots, Cormega ve Rhymefest. Ama onun hayatını değiştiren olay kuşkusuz Proof’la çalışmaya başlamasıdır. Proof, Eminem’in beraber büyüdüğü; öldürüldüğünde Eminem’i intiharlara sürükleyen kişidir. Emile, Proof’la çalışmaya başladığında aslında bir şekilde Eminem’in Detroit Camp’ine de girmiş oluyordu. 
 
Janrına baktığınızda yalnızca hip-hop değil; indie, pop ve alternatif rock türlerini de görebilirsiniz. Bunun kokusu da sonraki yıllarda çıkıyor. Mesela 2012 yılında Lana Del Rey’in “Born to die” albümünün tamamının prodüktörlüğünü yapıyor. Michael Jackson’ın son albümüne remixler hazırlıyor filan. 

Benim asıl sempatimi kazandığı işe gelmeden önce bir de bizden, bağrımızdan kopan bir bilgi daha vereyim. Ceza’nın da yer aldığı Massive Töne albümünün prodüktörlüğünü de yapıyor. Hani “vouum vouum voum vaaa” diye bir nakaratı vardı. Klipte grup üyeleri Kapalı Çarşı’da çektiği videoları kurgulamıştı. Yaratıcılıkta dünyayı kendilerine hayran bırakmışlardı. Ceza klipte arkadaşları kapıda karşıladığında elinde yarım ekmek salam kaşar ve kola vardı filan. Neresinden tutacağımı şaşırdım lan parçayı. 

Bağlıyorum; aradan 10 yıl geçince Eminem kendisiyle bir parça yapmaya karar veriyor. 2010 yılında çıkan Recovery albümünde “Going trought changes” parçasını yapıyorlar beraber. Black Sabbath’ın Changes parçasının aynısı aslında bir bakıma. 2010 yılında bu parçayla Grammy’e aday gösteriliyor Emile. O yıl Grammy, Taylor Swift’e gitmişti ne yazık ki. 

Eminem’in bugün çıkan son albümü The Marshall Mathers LP 2’de Emile’in prodüktörlüğünü yaptığı üç parça var. Bunlardan biri, bence albümün en iyi parçası olan Legacy. Nakaratta vokal yapan Polina’yı böyle bir parçaya yerleştirme fikri bile dahiyane. Albümdeki Headlines ve Beautiful Pain adlı parçalar da kendisinin ellerinden çıkmış. 3 parça 2 düet  1 prodüktör. Ateş!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder